2

Millainen ihminen saa kirjoittaa yritysblogiin?

Blogisi elinehto on kiinnostava sisältö. Yritysblogit eivät kaipaa väritöntä ja hajutonta pyörittelyä vaan kannanottoja, mielipiteitä, näkökulmia ja ennen kaikkea elämänmakuisia postauksia. Blogi ei ole kanava värittömille yritysesittelyille eikä steriilille bisnesjargonille. Pidä siis korporaatioeläimet kaukana blogistasi.

Yritysblogista saat parhaat tehot viestimällä ihmiseltä ihmiselle. Hyödynnä yritysblogissasi tarinankerrontaa, kokemuksiasi ja ajankohtaisia aiheita, johon tuot oman näkökulmasi. Pidä huoli postauksesi kiinnostavuudesta ja suosi lyhyitä postauksia pitkien sijasta. Yli 3 000 merkin blogipostaukset kannattaa suosiolla puolittaa tai tarvittaessa jakaa osiin. Suosi myös paljon linkkejä, koska siten saat pidettyä ydinasiasi lyhyenä ja pystyt tarvittaessa täydentämään asiaasi linkein.

Hae blogillasi aitoa keskustelua lukijoidesi kanssa. Älä tyydy julistamaan asioita vaan jätä takaportti auki keskustelulle. Ole avoin myös kriittiselle keskustelulle ja palautteelle.

Anna yrityksesi evankelistoille vapaat kädet blogissa. Kun innostus näkyy ja tekstit on kirjoitettu lukijoiden kielellä, blogisi antaa paljon enemmän lukijalleen kuin perusyritysviestintä. Pystyt blogilla kuvaamaan paremmin johtamis- ja yrityskulttuurianne kuin missään yritysesittelyssä. Hyvä blogi syntyy yrityksen arjessa, eikä pelkkien viestintäihmisten käsissä. Vaikka ammattilaisten käyttäminen on usein tarpeen, postauksista ei saa tulla liian siloiteltuja.

Blogissa voit myös julkaista työntekijöitäsi innostavia asioita. Mistä työntekijänne saavat virtansa itsensä ylittämiseen? Mistä arvonne ovat peräisin ja miten ne näkyvät käytännössä? Blogin avulla firmasi ei tarvitse olla enää kasvoton kuvapankkikuvitettu yritys vaan väripilkku harmaassa yritysmassassa.

Jarkko

Jarkko Kurvinen on markkinointitoimiston vetäjä, kouluttaja ja sisältömarkkinoija. Jarkko on erikoistunut asiakaspalvelun sähköistämiseen, sisältömarkkinointiin, sosiaaliseen medioihin ja sähköiseen markkinointiin.

2 Comments

  1. Hei, mukava nähdä että olette pistäneet kirjan ympärille blogin pystyyn, kirja pitääkin ehdottomasti lukea sen ilmestyttyä.

    Tekstistä huomaa että Wrightin opit taitaa olla luettuja, aina vieraskielistä evankelista -sanaa myöten. Tuli vain mieleen että oliko tässäkin postauksessa liian monta kärkeä? Kerroit lyhyistä postauksista, korporaatioelukoista, yritysevankelistoista, sekä työntekijöitä innostavista asioista. Näistäkin olisi voinut jokaisesta kirjoittaa oman postauksensa, tai jakaa tämä kahteen eri kirjoitukseen.

    Tämä tietenkin on vain minun mielipiteeni, mukava kuitenkin lukea ammattimaista blogia itseäni kiinnostavasta aiheesta. Näitä kun ei Suomessa ainakaan tarpeeksi ole. Jatkakaa samaan malliin!

  2. Kiitos kannustuksesta ja innostuksemme jakamisesta!

    Kirjalle on mielestämme selvä kysyntä markkinoilla ja uskomme sen auttavan lukijoita eteenpäin blogien innostavassa maailmassa. Pyrimme pitämään kirjan mahdollisimman konkreettisena työkaluna blogimaailman valloittamiseen ja jaamme blogissamme tiiviitä tietopaketteja sekä näkemyksiämme lukijoidemme iloksi. Blogipostauksemme valottavat bloggaamisen eri osa-alueita aina perustamisesta markkinointiin ja keskustelusta tyylikeinoihin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *