0

Blogin markkinointi uutiskirjeellä

Uutiskirjeet lisäävät blogin viestintätehoa merkittävästi, kun voit markkinoida blogiasi laajemmalle kohdeyleisölle ja tehdä blogipostausten suosittelun helpommaksi. Uutiskirjeellä voit lähettää säännöllisesti lukijakunnallesi uusimmat postauksesi tai koontiviestin, jossa on esimerkiksi kuukauden blogipostaukset yhdellä kertaa.

Suunnittele viestintäsi tarkoin: miten aiot lähestyä kohderyhmääsi ja minkälaista lisäarvoa aiot uutiskirjeilläsi toimittaa, kuten esimerkiksi uusimmat postaukset ennakkoon, koosteita postauksista, haastatteluja tai muita etuuksia. Sitoutat parhaiten lukijoitasi uutiskirjeen tilaamiseen, kun annat maistiaisia uutiskirjeesi sisällöstä ja tarjoilet lukijoillesi uutiskirjearkistoa. Panosta myös uutiskirjeen tilauksen esilletuontiin. Lukijasi eivät tiedä uutiskirjeestä, ellet mainitse siitä: tämä kannattaakin laittaa näkyvästi esille blogiisi.

Sähköpostimarkkinointiin on useita erilaisia työkaluja, kuten esimerkiksi Constant Contact, MailChimp tai AWeber. Kotimaisia vaihtoehtoja ovat mm. e-maileri ja Postiviidakko. Kaikki uutiskirjetyökalut ovat selainkäyttöisiä: saat tunnukset palveluun ja hoidat kaikki lähetykset nettiselaimesi kautta. Useat sähköpostityökalut myös tukevat suoraa liittämistä blogialustaan. Tällä liitoksella säästät aikaasi. Valitessasi työkalua sinun tulee miettiä sähköpostirekisterisi kokoa, lähetystiheyttä ja lähetysmääriä. Työkalujen hinnat vaihtelevat ilmaisesta satoihin euroihin kuussa. Hintojen vertailu siis kannattaa.

Uutiskirjeviestinnässä kannattaa kuitenkin muistaa meitä kaikkia koetteleva sähköpostitulva. Sinä olet yhtä hyvä kuin sinulta viimeksi lähtenyt uutiskirje. Listalta poistuminen on äärettömän helppoa, ja jos viesti ei toimi, ei sinua jäädä ikävöimään. Panosta siis jokaiseen uutiskirjeeseen kunnolla ja kunnioita lukijoitasi toimittamalla laatua. Hyvät uutiskirjeet eivät ole kertakäyttöisiä ja voit hyvällä omatunnolla laittaa uutiskirjearkistosi vastaanottajien saataville, koska jokainen kirje on tehty huolellisesti.

Jarkko

Jarkko Kurvinen on markkinointitoimiston vetäjä, kouluttaja ja sisältömarkkinoija. Jarkko on erikoistunut asiakaspalvelun sähköistämiseen, sisältömarkkinointiin, sosiaaliseen medioihin ja sähköiseen markkinointiin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *