0

Täytepostaus

Olisi mahtavaa kirjoittaa joka päivä lukijoilleen hyödyllinen, innostava ja jakamiseen houkuttava blogipostaus. Mennä päivittäin hieman pidemmälle kuin muut ja antaa parastaan. Usein se ei kuitenkaan ole syystä tai toisesta mahdollista. Mistä sitten taikoa sisältöä blogiisi?

Tee täytepostaus. Blogin täytepostaus ei yleensä luotaa niin syvältä kuin normaalit blogipostauksesi, mutta niiden on hyvä pysyä silti blogin aihepiirissä. Voit esimerkiksi tehdä postauksen, jossa keräät yhteen päivien tai viikon aikana löytämäsi lukijoitasi koskettavat linkit ja jaat ne lukijoidesi kanssa. Esimerkiksi Aucor jakaa säännöllisesti toimiston sisäistä linkkilistaa eri aihealueilta bloginsa Rakkauden kujalla.

Hyvää täytesisältöä voi olla esimerkiksi päivän tai viikon vinkit, mokat ja oppimiskokemukset. Täytepostaus voi olla hyvinkin napakka ja lyhytsanainen, kuten esimerkiksi Tuloksen blogissa todettu ”Tämä internet illuusio estää suomalaisia yrityksiä menestymästä”. Toisaalta omista kokemuksista tai mokista kirjoittaminen voi koostua muistisäännöistä, kuvista ja tarinoista, kuten Katleenan Ei oo Totta -blogissa Omat mokat -osio.

Lukijoita voi myös osallistaa tekemällä kysyviä postauksia, joissa asetat otsikoksi kysymyksen ja kerrot postauksessa oman kantasi houkutellen lukijasi mukaan keskusteluun. Kyselypostauksista voi lukijoidesi kommenttien myötä tulla varsin hyviä resurssipankkeja, eli tätä kannattaa hyödyntää ilman täytetarvettakin.

Täytepostausten idea on pitää blogisi aktiivisena, mutta täytepostauksia ei pidä tehdä pelkän postausmäärän perässä. Säännöllisyys tuo suosiota blogillesi, mutta pidä täytesisällössäkin huolta sisällön hyödyllisyydestä ja kiinnostavuudesta kohderyhmässäsi.

Jarkko

Jarkko Kurvinen on markkinointitoimiston vetäjä, kouluttaja ja sisältömarkkinoija. Jarkko on erikoistunut asiakaspalvelun sähköistämiseen, sisältömarkkinointiin, sosiaaliseen medioihin ja sähköiseen markkinointiin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *