0

Yritysblogi – Paljon porua, vähän villoja?

Kuulen usein epäilyjä siitä, ettei yritysbloggaaminen kannattaisi. On niin kiirekin, ettei kuitenkaan ehtisi kirjoittamaan. Kuulostaako tutulta? Ymmärrän huolen, jos tavoitteena on pitää verkkopäiväkirjaa, mutta blogimarkkinointi on kuitenkin paljon enemmän kuin kuulumisten kertomista. Yritysblogin tarkoituksena on tuottaa lisäarvoa sisällöllä: tehdä kohderyhmääsi osallistuttavaa ja kiinnostavaa sisältöä uusien asiakkaiden houkuttamiseksi sekä nykyisten asiakkaiden aktivoimiseksi. Tekemiesi sisältöjen tarkoitus on tuottaa uusia liidejä, muuttaa ostokäyttäytymistä, kasvattaa asiakasuskollisuutta, brändätä asiantuntijuutta ja ottaa kaupat kiinni.

Blogi on ehdoton markkinointiväline, jolla tavoittaa kätevästi ostajat ostamisen eri vaiheissa. Blogilla voi herätellä asiakasta tunnistamaan ongelmansa sekä löytämään ratkaisuvaihtoehtoja ja niiden tarjoajia. Blogi auttaa myös asiakasta tutkimaan palveluntarjoajien mainetta ja osaamista sekä päättämään kaupat yrityksen eduksi. Ahkera bloggaaminen näkyy verkossa pitkään ja luo samalla useita uusia siltoja asiakkaan ja yrityksen välille.

Asiantuntijaviestinnässä blogi auttaa tehokkaasti uusasiakashankinnassa ja laajentaa organisaation mainetta verkossa potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa. Blogipostauksia voit hyödyntää markkinoinnissa verkkosivuilla, suoramarkkinoinnissa ja henkilökohtaisissa kontakteissa sähköpostien allekirjoituksia myöden. Blogi voi toimia markkinoinnissa sähköisenä kirjana tai pikaoppaana, joka annetaan asiakkaiden käyttöön. Erityisesti B2B-ala hyötyy blogeista, koska postaukset toimivat referensseinä uusasiakkaille. Blogissa voit esitellä keissejä, jakaa hyötytietoa ja tuoda asiantuntijoita framille. Kaikki tämä kasvattaa yrityksesi arvoa, niin asiakkaidesi kuin hakukoneidenkin silmissä.

Blogi luo yrityksellesi kasvot verkossa. Organisaatio saa äänensä kuuluviin ja tuo samalla ihmisnäkökulmaa toimintaansa. Ihmiset ostavat kuitenkin ihmisiltä ja ostat mieluummin tutulta kuin tuntemattomalta eli käytä blogia tuodaksesi persoonasi esiin.

Jarkko

Jarkko Kurvinen on markkinointitoimiston vetäjä, kouluttaja ja sisältömarkkinoija. Jarkko on erikoistunut asiakaspalvelun sähköistämiseen, sisältömarkkinointiin, sosiaaliseen medioihin ja sähköiseen markkinointiin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *